tisdag 5 maj 2009

Tid och Arbete

Helgen gick tyvärr bort träningsmässigt pga en bacill
så "björnrundan" får vänta ett tag, jag kom dock igång
idag med min nya "favoritgadget" gymboss-timern.

Alla som tränar för och med mig är nog väl införstådda
med att det finns två olika koncept för "tid och arbete"
som jag flitigt använder när det gäller fys.

Det ena är förutbestämt arbete, varierad tid, dvs vi bestämmer
en uppgift ex. 100 burpees, kör tills vi är klara och kollar
av tiden. Den tid det tog är min form för dagen, den mentala
"triggern" blir att minska tiden, eller om det är gruppträning
att bli klar snabbare än polarna.

Det andra är förutbestämd tid, varierat arbete, tiden är förutbestämd,
triggern blir att öka utfört arbete på en given tid.
Det är här som "Gymbossen" är suverän.

Så ikväll ställde jag in 1min+30sek X 12, arbete 1min, vila 30s.
6 olika övningar i 2 omgångar.

1: Slägga på däck 2: Frivändning med stöt (skivstång)
3: Kettlebell swing (alternerande hand)
4: Mage med PowerWheel på fötterna (puh)
5 & 6: K-bell snatches (1min per arm)

En killerworkout på 18min, jag lovar!!

Mind Your Time!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar