måndag 16 februari 2009

"When there´s No Enemy within"

"If there´s No Enemy within - Enemies Outside can do You no Harm"

Ett gammalt citat som av nån anledning fatsnat i mitt minne.
(tror att det kommer från Bibeln)

Om jag ständigt befinner mig i konflikter med min omgivning,
som väldigt många människor gör, så ser jag förmodligen
vissa människor som "fiender" och andra som "allierade".

Mitt liv blir en kamp för att fixa fler "allierade" dvs. jag måste
argumentera, manipulera och övertala alla jag träffar för att
få dom att se saker på "mitt" sätt.

På ren svenska; jag snackar så mycket skit jag kan om
alla som inte är på min sida, "fienden".

Samtidigt "smörar" jag och ställer mig in hos alla som
verkar vara potentiella "allierade".

Om det går riktigt långt så slutar det med att all min
energi går åt till att försöka manipulera min omgivning
och jag blir psykiskt sjuk.

Den "riktiga" fienden är alltså jag själv,"the enemy within"

Alla konflikter börjar och slutar i mitt sinne, jag kan inte
älska eller hata något hos någon annan som inte ser hos
mig själv. Detta låter kanske självklart och enkelt men det
kan vara omöjligt att inse, varför ser världen ut som den gör?

För att besegra denna "inre" fiende måste jag först sluta fred
med mig själv och förlåta mig själv för alla dumma,tanklösa och
elaka saker jag gjort i det förflutna och börja leva i nuet. Jag måste

också förlåta alla andra som gjort dumma, tanklösa och elaka
saker mot mig.

Mental Träning i kombination med Djupandningsövningar och Fysisk
träning i olika former är fantastiska verktyg för detta.

När jag slutligen förvandlat min "inre" fiende till en "allierad" upptäcker
jag att "the enemies outside" är förvånansvärt få, och att de få som
faktiskt finns "can do me NO Harm".

Så frågan du kan ställa dig själv är vilka fiender du lägger
din energi på att bekämpa och vilket du tror ger bäst resultat.

MIND.....your Life



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar