onsdag 30 oktober 2013

Don´t stop Don´t give up!


Jag föll ju pladask för den här lilla tjejen som tagit internet med storm med sitt fantastiska pep-talk. Så jag kände att jag måste göra ett inlägg på det.

Ni som gått MIND kurser vet ju att verktygslådan för att kunna förändra sina tankemönster bl.a. består av att analysera följande områden;

1. Vilka jag umgås med, vi blir ofta som dom vi hänger med "birds of a feather, flock together".

2. Vad jag tittar på, TV, film, reklam, tidningar, allt jag ser färgar av sig i mina tankar.

3. Vad jag lyssnar på, musik, radio, skvaller, skitsnack från negativa människor, alt pep-talk från en liten tjej.

Dessa 3 områden utgör den största biten av vad som skapar de tankemönster som i slutändan styr mina handlingar och därigenom mitt liv, och det fantastiska är ju att jag kan göra medvetna val inom alla 3.
Men först måste jag bli medveten om att det faktiskt är så och det är inte alltid lätt.

Lätt blir det dock när man lyssnar på denna lilla tjej, känn bara efter hur du tänker och jämför hur det känns om du bara lyssnar alt både lyssnar och tittar, stor skillnad eller hur?

Den otroliga kameranärvaron hon har får det ju faktiskt till och med att kännas som man umgås med henne och då är det ju full pott. Men även "two out of three ain´t bad" ;)


Så gör som jag och kolla på den varje dag ett tag och tänk; "keep tryning, you´ll get it right, don´t stop, don´t give up" det kostar en minut men gör underverk för tankens kraft.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar