söndag 3 november 2013

Tro eller Vetenskap



Den första reaktionen från de flesta när jag presenterar ASEA är "det där är för bra för att va sant" och det 
är fullt förståeligt, jag tänkte ju likadant själv. Däremot är jag alldeles för nyfiken för att inte testa, jag var ca 75% säker på att detta är bluff och båg men de där 25% som sa att det ligger nånting i det var lite mer högljudda.

Så nu efter drygt ett år är jag evigt tacksam för att jag är så "lättlurad" att ha blivit befriad från 22 års ständiga luftvägsinfektioner med antibiotika som enda utväg är ju helt underbart.

Att jag sen presterar löptider och andra träningsresultat som jag inte gjort på 15 år gör ju inte saken sämre, återhämtning efter hårda pass är dessutom bättre än nånsin.

Problemet är att det kräver lite kunskap för att förstå hur det fungerar och de flesta har inte tillräckligt intresse för att verkligen försöka sätta sig in i vetenskapen bakom, jag är ju inte läkare eller kemiprofessor men jag kan ju förstå principen och att forskningen bakom är gedigen.

Så om du har 5 min till övers så kan det löna sig att lyssna på dr Gary L. Samuelson som väldigt kortfattat och pedagogiskt förklarar Redoxsignalering.



Om du dessutom är beredd att lägga en dryg halvtimma på en djupare utbildning så kan jag rekommendera denna av dr Rob Ward, om du sen inte vill tro på det är det helt OK.


Viktigt att förstå är att ASEA är endogent, alltså exakt samma molekylstruktur som vår celler själva tillverkar, det är också godkänt av alla dopingtester. Det har dessutom 0% toxicitet vilket är extremt ovanligt.

MIND.......Your Cells!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar